Jak si signály.cz vedou v číslech? Připravili jsme pro vás sérii statistik. Třetí část ukazuje, čemu se průměrně uživatelé nejvíce věnují a které části portálu jsou naopak nevyužívané. Všechny údaje jsou aktuální k 18.11.2016.
Aktivity uživatelů 2007-2016
Signály.cz si drží úspěch v sekci blogů, naopak fotogalerie příliš populární nejsou.
Návazně k fotogaleriím si dobře nevedou ani videa. Vidíme za tím vznik nových platforem na sdílení - Facebooku, Instagramu aj. Poklesl i počet zadaných akcí, nicméně tady vidíme jako smysluplné investovat víc energie z naší strany.
Signály.cz při svém vzniku automaticky vygenerovaly řadu místních a tématických společenství, která se ne vždy zaplnila, a za dobu fungování stávající struktury webu je i řada těch, která kdysi fungovaly, ale teď jsou jejich členové už neaktivní, nebo v jiných skupinách. Proto jsme zavedli mechanismus tzv. tlení dlouhodobě neaktivních společenství; uvidíme, jak se osvědčí.
Tyto statistiky jsme prezentovali na schůzi Sekce pro mládež ČBK, zřizovatelem celého portálu. Shodli jsme se, že bychom měli pro začátek více spolupracovat s centry (života) mládeže a zároveň se jím více nabídnout; zároveň je pro nás důležité i více přibližovat činnost Sekce a celé biskupské konference uživatelům.
Komentáře
Velmi by mě zajímalo, jak je aktivita rozložena mezi uživatele. Alespoň pro jeden rok.
Byl bych ochoten se vsadit, že více než 50% obsahu (článků+statusů+komentářů) vytvořilo méně než 50 nejaktivnějších uživatelů.
Doba se mění a díky ostatním platformám (FB, Instagram, Twitter aj.), aktivita na signálech docela rapidně klesla.
Více spolupráce s centry života mládeže by mohlo aktivity na signálech nakopnout.
Zároveň je i potřeba oslovit novou generaci mladých, protože spousta z nich o signálech ani neví.
Generace "signálníků", která byla aktivní v letech 2007-2010 už odrostla, mají své aktivity (rodina, práce) a dnes tu máme novou generaci, která dorostla do věku, kdy by je signály mohli oslovit.
Ale musí o nich vědět a slyšet. Také by jim signály měli nabídnout něco, co FB a další platformy nenabízí.
Už jen to, že signály nejsou anonymním komunitním webem, má své velké plus.
PS: díky za statistiky, jsou velice přínosné :-)
Jestli to není tím, že blogování i facebookování je již prostě za vrcholem.
@jiku, svého času jsem si dělal statistiky a na signály platilo krásně Paretovo pravidlo...
@HejTi: Díky za info.
To se však dá očekávat. Pravidla platívají.
Ale já jsem psal nikoli o 50% nejaktivnějších, ale o počtu 50 kusů.
Uplatnění Paretova pravidla (pro mě, který nemá přístup k datům, ale jen k informacím o statistikách) by bylo zajímavé, z kolika účastníků jste bral těch 20% nejaktivnějších.
Nebo by šlo Paretovo pravidlo uplatnit inverzně. Vzalo by se 80% aktivity, počet lidí, kteří je vytvořili, vynásobilo 5 a dostali bychom reálný počet účastníků :-)
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.