Blog týmu starajícího se o běh signály.cz

Autorizace

Kdo je autorizovaný uživatel?

Autorizovaný je ten uživatel, který prokázal, že údaje a vložená fotografie, které zadal při registraci na signály.cz jsou jeho a jsou pravdivé. Tento uživatel je proto důvěryhodný a má na signály.cz více práv.

Kdo provádí autorizaci?

Autorizaci provádějí určení autorizátoři, kteří jsou dostupní v jednotlivých regionech ČR a v autorizačních střediscích. Zájemce o autorizaci se potřebuje s někým z nich osobně setkat. Viz seznam osob, které mají právo autorizovat. Při oprávněných důvodech lze poprosit vojtece o výjimku udělení autorizace bez osobního setkání.

Jaké jsou podmínky autorizace?

Uživatel, který žádá o autorizaci musí mít v profilu nahranou fotografii, která vyhovuje stanoveným podmínkám, a musí mít ve svém profilu pravdivě a správně vyplněné své jméno, přijímení, věk a pohlaví. Po autorizaci si fotku může změnit, ale kontroluje se, jestli na ní je pořád tatáž osoba.

Při autorizaci je nutné předložit průkaz totožnosti (občanský průkaz, pas...) nebo jiný doklad s fotografií.

Jaké jsou výhody autorizovaných uživatelů?

Autorizovaní uživatelé, kteří se neskrývají za anonymitu internetu, jsou pokládáni za více důvěryhodné a proto mají na signály.cz různé výhody.

  • mohou přispívat do veřejných diskuzí
  • mohou zakládat nové diskuze
  • mohou přidávat komentáře pod blogové příspěvky, u kterých autor nastavil, že jej mohou přidávat jen autorizovaní
  • mohou posílat vzkazy desíti adresátům zároveň (neautorizovaní pěti)
  • mezi odesláním dvou vzkazů musí počkat 10 vteřin (neautorizovaní 1 minutu) - nastavená prodleva se násobí, pakliže uživatel odesílá vzkaz více adresátům zároveň
  • správce společenství má možnost nastavit některé služby pouze pro autorizované uživatele
  • mohou se stát moderátory systémově založených společenství obcí nebo farností
  • když vloží na signály.cz nějaké fotoalbum s alespoň 6 fotkami, tak se objeví mezi novými fotoalby na stránce Fotky a mezi nejnovějšími fotoalby na hlavní stránce

Některé z těchto výhod jsou tento týden teprve zaváděny, prosíme o shovívavost, pokud by nastavení ještě bylo jiné.

Jak se pozná autorizovaný uživatel?

Autorizovaný uživatel má na svém profilu zelené razítko s nápisem "Autorizovaný uživatel" a u jeho nicku se objevuje zelená ikonka se symbolem pohlaví (u neautorizovaných šedá).

Proč je autorizace na signály.cz?

Signály.cz nechtějí být serverem plným anonymních osob, které se budou skrývat za svými nicky a vymyšlenými jmény. Autorizace má přinést výhody těm uživatelům, kteří se nebojí se podepsat pod svůj názor a nestydí se na internetu za svou víru.

Seznam osob, které mají právo autorizovat

Komentáře

JakubV 5. 12. 2007 17:47

Je možné autorizovat osobu mladší 15 let? Jak, když nemá občanku, pas ani řidičák? Nebo stačí jiný doklad - průkazka na slevu??

ObiSkyWalker 5. 1. 2008 17:00

JakubV: Určitě to půjde, viděl jsem tu hodně autorizovaných mladších 15 let, například http://www.signaly.cz/katak

JakubV 5. 1. 2008 23:09

ObiSkyWalker: To jsem si právě taky všimnul, že těch osob je hodně, ale JAK je to možné (viz původní otázka)

majkiii 5. 1. 2008 23:34

Prokázal se jiným průkazem totožnosti.

IFS 17. 1. 2008 18:13

Zlatá neatorizovatelná Budějovická diecéze :-)

Becket 3. 3. 2008 12:41

Nabízí se připodotknout: Oprávněni požadovat prokázání totožnosti jsou: - státní a městští policisté (strážníci), ovšem pouze v zákonem stanovených případech (Zákon č. 283/1991 Sb.); - příslušníci lesní stráže (§ 34 zák.č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů, ve zn. pozdějších předpisů); - příslušníci rybářské stráže (§ 16 zák. č. 99/2004 Sb., o rybářství); - příslušníci myslivecké stráže (§ 14 zák. č. 449/2001Sb., o myslivosti, ve znění pozdějších předpisů); - příslušníci stráže přírody (§ 81 zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů); - celníci (§ 31 zák. č. 13/1993 Sb., celní zákon, ve znění pozdějších předpisů); - event. jiné subjekty podle dalších zákonů (Zákony č. 435/2004 Sb. (o zaměstnanosti), 239/2000 Sb. (o integrovaném záchranném systému), o Hasičském záchranném sboru, 266/1994 Sb. (o drahách), 111/1994 Sb. (silniční zákon), 216/2002 Sb. (o ochraně státních hranic) , 124/1992 Sb. (o Vojenské policii), v platných zněních aj.). – napadlo mě to v souvislosti s požadavkem na občanský průkaz…

HejTi 3. 3. 2008 17:09

To Becket: My nepožadujeme prokázání totožnosti (tzn. že za někým přijdem a řekneme hele ukaž nám občanku). Jen prokázání totožnosti je nutnou podmínkou pro autorizaci (pokud jí nechce ukázat - nemusí, ale pak holt nebude autorizovanej).

Becket 11. 3. 2008 9:33

Prosím, když už, tedy „ten Becket“, nikoli „to Becket“ – nejsem neutrum. Ačkoli nejradši bych viděl pátý pád.

Artaxerxes 15. 3. 2008 19:53

Když jsem autorizovaná a změním si profilové foto, nezruší se mi tím autorizace?

majkiii 15. 3. 2008 20:18

2Artaxerxes: Ne, neruší.

Lenušenka 17. 4. 2008 19:19

Myslím, že to nebylo špatně myšleno. To - anglicky vyjádřeno "komu" je vzkaz určen. A já to také nemyslím zle ;-)

Pája3 12. 6. 2008 21:59

Mám dotaz - které údaje z OP / řidičáku jsou pro autorizaci potřebné ? Ty údaje se někam zapisují ? Dík P.

majkiii 12. 6. 2008 22:03

Údaje se nikam nezapisují - jen se zkotroluje, zda má daná osoba správně vyplněné jméno a věk ve svém profilu... Nic víc.

Stanjkee 22. 6. 2008 11:35

Můžu se nechat autorizovat bez toho, že bych se přímo setkal s někým, kdo na to má právo??

Maruš1 8. 7. 2008 11:20

takže když nemám občanku, jde to aj přes pas?????

majkiii 8. 7. 2008 11:23

2Maruš: Stačí pas, či jiný doklad totožnosti :)

majkiii 8. 7. 2008 11:24

2Stanjkee: Zpravidla ne.

Ifonka 8. 7. 2008 14:04

takže když se s vámi nesetkám tak neni možné mně autorizovat ani kdybych vám zaslala třeba oskenovanou kartičku pojištovny?:)

Ifonka 8. 7. 2008 17:52

nebo tady zminovany pas :)??

mari0002 28. 7. 2008 22:18

to by mě taky zajímalo, klidně vám pošlu oskenovanou občanku a pořpípadě pokecám přes skype, pokud byste mi nevěřili

Robert 29. 7. 2008 1:21

Jak je zde již uvedeno, viz. Hejti, nelze provést aotorizaci bez toho, aby se dotyčná osoba sešla s někým kdo má právo autorizovat a prokázala se nějakým průkazem. Lidí, kteří mohou autorizovat, je již celkem dost a jistě se najde možnost, jak autorizaci provést podle pravidel serveru. Dodržování těchto pravidel je jistotou pro každého autorizovaného uživatele. Předem varuji, že nemá smysl pokoušet uživatele s právem autorizace k tomu, aby vás autorizovali bez schůzky. (Stává se to) Přijde-li se na takové autorizace, bude příslušná autorizace odebrána a ten kdo autorizoval přijde o práva autorizovat.

Papua 30. 7. 2008 13:12

no a ako sa mam autorizovat ked ja som na slovensku?

laila2808 13. 8. 2008 14:21

Promiňte,jak mám dát fotku,do profilu?Děkuji Romana

WojtS 16. 8. 2008 22:01

Me by take zajimalo,jak se autorizovat,kdyz ziju v Polsku(???)

aralk 21. 8. 2008 14:37

takže se stačí setkat s osobou, co má právo autorizovat on/a si ověří údaje a autorizuje mě?

majkiii 21. 8. 2008 15:05

aralk: přesně tak...

majkiii 21. 8. 2008 15:06

WojtS: řešit přes vzkaz s HejTim nebo se mnou...

vojtec 21. 8. 2008 19:07

WojtS: anebo můžeš počkat půl roku a já za Tebou do Polska přijedu :-)

vojtec 21. 8. 2008 19:08

aralk: viz též http://vojtec.signaly.cz/0712/signaly-pro-zacatecniky

Robert 21. 8. 2008 20:24

WojtS: Odkud jsi? Zkus mi napsat vzkazem a domluvime se. Je hned nekolik moznosti jak to udelat.

Cinik 12. 9. 2008 15:54

Kdo mne zautorizuje v Českých Budějovicích? :-)

Ferenc 12. 9. 2008 19:05

http://tym.signaly.cz/0708/seznam-osob-ktere-maji

Spirit 14. 9. 2008 17:06

a mají ti autorizovaní nějaké výhody?? nebo jde jen o to míti jistotu s kým že si to vlastně píšeme?!

vojtec 14. 9. 2008 20:14

jojo, mají, docela dost: mohou přispívat do více diskuzí mohou zakládat nové diskuze když sem vloží nějaké fotky, tak se to objeví mezi novými fotkami na stránce Fotky a mezi nejnovějšími fotkami na hlavní stránce když napíší něco do svého blogu, tak se to objeví mezi novými příspěvky v blozích mohou zakládat nová společenství mohou se stát moderátory společenství obcí nebo farností tu a tam nějaká jednorázová nabídka zapomněl jsem na něco?

buccaneerka 21. 9. 2008 17:35

Ahojte, nebude někdo z těch, co můžou autorizovat, v Ostravě 30.9. na videoprojekci křesťanské hudby?

Tofl 23. 9. 2008 20:41

Bylo by možné při autorizaci kontrolovat jak jméno a věk, tak i pohlavý? Já jen, že se už několikrát stalo, že při autorizaci špatně přiřadilo pohlavý uživatele. Tímto bych prosil autorizovatele, aby si na to dávali pozor a nedělali ostudu na signálech čerstvě autorizovaným uživatelům :-)

Pavloš 1. 10. 2008 18:58

WojtS: Momentálně jsem dlouhodobě v Polsku, stačí se jen ozvat a domluvit se!

vojtec 1. 10. 2008 22:42

ad Tofl: pohlaví se samozřejmě kontroluje, však teď už to víš sám, ale občas se prostě autorizátor přehlídne. Ale už existuje i návrh, jak udělat značku pro pohlaví zřetelnější... Každopádně, pokud někdo z vás má špatně pohlaví a je už autorizovaný, může napsat katerzině a ona to napraví:-)

Tofl 1. 10. 2008 22:47

Pavloš a vojtec: díky kluci, už jsem vše pochopil a kdybych náhodou narazil na chybu, tak s tím půjdu za katerzinou aby to napravila :-)

jemnykvietok 9. 10. 2008 10:32

Ahojte,som na tejto stranke nova. Ak chcete napiste mi a dozviete sa o mne viac.

VVRH 30. 11. 2008 19:16

Můžu se zítra dopoledne na centru pro mládež v Olomouci stavit k autorizaci?

VVRH 30. 11. 2008 19:17

Měl bych při té příležitosti ještě několik technických dotazů.

vojtec 30. 11. 2008 22:34

Zdravím svého jmenovce. Na centru pro mládež budou asi k dispozici, ale pro jistotu bych doporučoval se přímo domluvit s konkrétním člověkem na konkrétní hodinu přes vzkazy na signály.cz http://www.tym.signaly.cz/0708/seznam-osob-ktere-maji Technické dotazy je lepší vznést do některé z diskuzí (podle tématu) v této rubrice: http://www.signaly.cz/diskuzePrehled.php?rubrika=112 Tam Ti odpoví přímo Ti, kteří se dané oblasti věnují.

Akorat-Blba 1. 4. 2009 19:18

Ahojkii..vubo neim kde bych se měla dostavit, protože bych se chtěla autorizovat..ale má to háček OBČANKU nebo ŘIDIČÁK nemám..co teď??

vojtec 2. 4. 2009 0:03

Ahoj Anežko, to nevadí, stačí jiný doklad, kde je Tvoje jméno, příjmení a datum narození. Na Frýdecko-Místecku se můžeš domluvit s autorizátorkou Beatrice, nebo zajet do střediska ve Staré Vsi anebo do Ostravy, anebo můžeš počkat na diecézko ve Zlatých Horách.

Uzlík 26. 4. 2009 20:53

vojtec: Mám dotaaz , jak dlouho asi ta autorizace trvá ??????

Tofl 26. 4. 2009 20:59

Uzlík: záleží na samotném autorizátorovi kdy autorizaci udělá, většinou podle času a kdy se dostane k netu. Jinak samotná autorizace netrvá ani ne minutu ;-)

vojtec 28. 4. 2009 0:55

uzlik: setkáš se s autorizátorem, prokážeš se mu, že jsi to ty, on klikne a je hotovo. Delší dobu to trvá jen tehdy, když je potřeba doplnit nebo vyměnit profilovou fotografii a autorizátor Tě fotí.

Honvéd 30. 4. 2009 16:41

Podle pravidel signaly.cz není možné autorizovat osobu mladší 15 let, přesto se to děje...
Na základě čeho se takto frapantně porušují pravidla ze strany realizačního týmu? ;-)

Mioan 1. 5. 2009 20:55

Na základě pasů a nebo jiných průkazů totožnosti ;-)

Uzlík 10. 5. 2009 20:48

Mám ještě jistý dotaz.........je možné po autorizaci měnit vlastní foto,aby bylo aktualnější??????Ta fotka prochází nějakou kontrolou ,nebo tak něčím ???????

MishaZ 10. 5. 2009 21:15

uzlík: Fotku nahraješ obvyklým způsobem, akorát musíš počkat na její schválení (kontrola, jestli na té fotce jsi ty a jestli splňuje všechny podmínky).

vojtec 10. 5. 2009 23:11

po autorizaci si fotografii můžeš samozřejmě vyměnit, autorizátoři jen přes internet zkontrolují, jestli na nové fotce je ta stejná tvář, jako na fotce, se kterou jsi se autorizovala. Pokud bys potřebovala fotku upravit (rozměry atd.) stačí ji poslat na mail fotky@signaly.cz

Manuella 6. 8. 2009 9:16

Takže když mi teď bude 12 a nemám občanku stačí když se s někým kdo má právo autorizovat setkám a předložím mu svůj pas, tak mě může autorizovat?

vojtec 6. 8. 2009 11:00

Manuella: ano, přesně tak, například pas.

Vlad 1. 10. 2009 10:27

Becket 11. 3. 2008 9:33

Prosím, když už, tedy „ten Becket“, nikoli „to Becket“ – nejsem neutrum. Ačkoli nejradši bych viděl pátý pád.

To Becket: znamená z angličtiny "pro Becketa". A co se týká osob a institucí, které mají ze zákona právo požadovat občanku s tebou souhlasím, ovšem Signály a jiné instituce ji žádají pro ověření pravosti údajů. Dělají to banky, dělají to úřady. Signály to dělají hlavně pro ty z nás, kteří nechtějí komunikovat s fiktivní osobou. Myslím si, že je to na místě. Vždyť Bůh je taky autorizovaný, neboť je jen jeden.

maruskaF 23. 10. 2009 19:06

takže se můžu sejít s někým třeba v úterý po prázdninách v kavárně vedle gymplu na náměstí míru???díky moc

maruskaF 23. 10. 2009 19:08

třeba kolem čtvrt na tři...

maruskaF 23. 10. 2009 19:08

a stačí legitka kde mám fotku, narození, jméno...atd.???

vojtec 23. 10. 2009 20:46

maruskaF: ano, stačí, jakýkoli doklad s fotkou

pgp 25. 10. 2009 14:00

Hej já jsem taky autorizátor, ale v seznamu nejsem... Napraví to někdo?

vojtec 26. 10. 2009 14:59

pgp: napravím;-)

Vlad 29. 10. 2009 20:38

To vojtec:
zajímalo by mě jak se stát autorizátorem? A co vše tato funkce obnáší?

vojtec 29. 10. 2009 22:01

Autorizátorem se člověk nestává vlastním úsilím nebo zásluhami, ale nový autorizátor je v principu vyhledáván tam, kde je autorizace objektivně špatně dostupná. Toto vyhledávání mám na starosti já, z určitého množství adeptů, kteří jsou otipováni mnou nebo jinými autorizátory nebo krajskými koordinátory propagace, že by byli vhodní pro daný neobsloužený region, se pak vybírá nejvhodnější kandidát podle nejrůznějších kritérií, zjednodušeně řečeno podle aktivity na signály.cz a podle aktivity v reálném životě přímo v neobslouženém regionu. Řečeno stručně... Pokud bys měl tip na nějaký region, kde je autorizace v reálu špatně dostupná, můžeš mi napsat vzkaz. Díky;-)

Kolcok 31. 10. 2009 21:01

Tak přátelé, s Vámi jsem skončil. Přispíval jsem zde pouze krátce, vždy jsem se snažil o věcnou argumentaci. Nežli zabanovat ty "špatné", šikanujete všechny uživatele. Nebo se zde jedná o cílenou eliminací nositelů jiných názorů, než má tým signály.cz? Váše metoda autorizace se mi nelíbí, nehodám nějakému "autorizátorovi" ukazovat svoji občanku. Děkuji za mnohé podnětné názory z diskuzí, ale odcházím.
S přáním dalších úspěchů
Bc. Lukáš Kraus

vojtec 1. 11. 2009 0:35

Kolcok: chápu Vaše rozhořčení a rozhodnutí odejít, v jedné věci Vás ale musím opravit: nešikanujeme všechny uživatele, naopak se snažíme zabránit tomu, aby všichni naši uživatelé byli vystavováni šikaně od jiných anonymních uživatelů porušujících Pravidla. Více zde: http://tym.signaly.cz/0910/nove-v-diskuzich

kurCZak 1. 11. 2009 9:43

Kolcok: Tak se měj. A přijď zas, my k vám taky nechodíme :D

Vencál 5. 11. 2009 20:44

Kdo mě autorizuje ?
Mě tu zná skoro každý ať se klidně zeptá :X

Archyl 19. 11. 2009 16:29

Autorizace?Souhlasím,každý by měl být schopen jmenovitě stát za svým názorem.Nevím sice proč je to tak složitě
realizováno,ale to je věcí tvůrců.Názor o šikaně anonymními uživateli,je především
jen názor.Stejné je to i v oblasti přesvědčení.Člověk může být přesvědčen o čemkoliv,ale argumentem se stává až reálný,
podložitelný fakt.Faktem tedy je,že autorizace nesmí sklouznout na cenzoring
názorů.Pak by se nejednalo o autorizaci,ale dobře vypadající cenzůru nehodících se pro osobní zájmy společenství.A nakonec ještě jedna maličkost.Celé signály pojednávají o Bohu,náboženství a pravidlech.Proč se zde nediskutuje o morálce,úctě k životu,lidem kteří věří i v jiné než implantované názory a koneckonců je naivní se domnívat,že pokud žijeme tak,abychom museli být utěšováni-tak je to ta správná cesta ve jménu čehokoliv.

jirkagersl 25. 12. 2009 17:29

to já mám 9 let a už jsem se autorizoval

EvickaK11 28. 12. 2009 22:36

uf to je složité... kde mám nějakou tu osubku nahánět....

Nový komentář

Bez vyplnění hesla ze signály.cz se příspěvek nepřidá. Můžeš ho získat jednoduše zde.